امام باقر (ع): کسی که غیر امین را امین و معتمد شمارد، حجّتی بر خدا ندارد. امام علی (ع): به عهد و پیمان کسی که دین ندارد اعتماد نکن. امام علی (ع): هرکه نیکی کند، سزاوار ریاست است. امام علی (ع): حُسن تدبیر و پرهیز از حیف و میل، از حُسن سیاست است. امام علی (ع): هرگاه قُدرت (توان) کم شود، توسّل به عذر و بهانه ها زیاد شود.

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر مقدس قم

متن نامه نرجس نیازمند به ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی قم در رابطه با ویروس کرونا

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر قدیر ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی قم

سلام علیکم

با احترام و سپاس از خدمات شایان پرستاران ، پزشکان و دیگر کادر پزشکی و درمان که همواره در خط مقدم مقابله با کرونا بوده اند تا مردم در امنیت سلامت باشند.

برای بنده بعنوان یک شهروند قمی سوالاتی مطرح شد که خدمتتان مطرح می نمایم :

اخیرا مدیران سلامت ، تبدیل وضعیت قرمز قم را به نارنجی اعلام نموده اند که جای سوال دارد.

جدول آماری زیر که منتشر شده ی دانشگاه علوم پزشکی است .

سوال اول : چطور در تاریخ ۱۸ فروردین با ۳۴۵ بیمار بستری ، سوم تیر با ۴۰۲ بیمار بستری ، وضعیت قم قرمز اعلام شد ؟! در حال حاضر با وجود ۸۲۴ بیمار در بیمارستان های قم وضعیت کرونا نارنجی اعلام شده است ؟! در حالیکه بیماران بستری در بیمارستان های قم ۱۸ فروردین ماه و سوم تیر ماه سال جاری جمعا ۷۴۷ بود ، اما در حال حاضر تعداد ۸۲۴ نفر در بیمارستان های قم بستری هستند .

سوال دوم : بیماران بد حال ۱۸ فروردین ماه سال جاری ۵۰ نفر و بیماران بد حال سوم تیرماه سال جاری ۷۶ نفر اما ۲۰ شهریور ماه تعداد بیماران بدحال ۲۵۹ نفر است . در حال حاضر که وضعیت نارنجی اعلام شده متاسفانه بیش از ۵ برابر نسبت به ۱۸ فروردین ماه بیماران بد حال کرونایی بستری داریم !

سوال سوم : در حالی سوم تیرماه اعلام وضعیت قرمز نمودید که تعداد فوتی کرونا ۳ نفر بود و آمار قربانیان ۲۰ شهریور کرونا بیش از ۳۰ نفر ؟! این روزها اعداد حول محور ۲۰ الی ۳۰ فوتی کرونا در روز و وضعیت نارنجی اعلام شده است . سوم تیر روزانه ۱۸۲۳ تست گرفته میشد و کمتر از یک چهارم مثبت بود . در حال حاضر بیش از یک سوم تست ها مثبت شده و وضعیت قم نارنجی اعلام شده است .

جناب آقای دکتر قدیر ،‌آماری که ذکر شد را دانشگاه علوم پزشکی منتشر کرده است .

چرا با ده برابر کشته شدن مردم به نسبت ۱۸ فروردین ، قم نارنجی اعلام شد؟

جرا وقتی بیش از ۸۲۴ بستری در تخت های بیمارستانی دارید و آمار بستری شده ها به نسبت ترخیص شده ها رو به افزایش است وضعیت قم نارنجی اعلام شده است ؟

اعلام وضعیت نارنجی در چنین شرایطی قطعا مردم بیشتری را درگیر این ویروس منحوس میکند و در مرحله اول هم بیشترین آسیب را به کادر درمان خواهد زد .

بعنوان شهروند از شما میپرسم : شاخصه های رنگ بندی وضعیت کرونا به جز این موارد که دانشگاه علوم پزشکی اعلام نموده است ، کدام اند؟

وقتی سخن از کرونا و قربانیان کرونا هست آمار واقعی نباید منحصر به بیمارستان باشد.معمولا باید آمار فوت شدگان در منازل و در آمار مبتلایان ، آمار عدم مراجعه به بیمارستان و ترخیص های زودهنگام از بیمارستان به خاطر خالی شدن زودتر تخت نیز لحاظ شود. برای ارائه آمار دقیق تر ، فوتی کرونا در پزشکی قانونی و بهشت معصومه زبان گویاتری دارد . عدد و رقم تعداد بستری و فوتی درست است اما رنگ بندی متناسب با آمار واقعی قربانیان کرونا نیست .

بعنوان یک شهروند از شما و مدیران سلامت ، که سکان این امر خطیر را بر عهده گرفته اید عاجزانه درخواست میکنم در چنین شرایطی صادقانه حقایق را با مردم در میان بگذارید تا علاوه بر رویارویی واقعی با خطر این ویروس منحوس ، مردم نیز مشارکت و همراهی بیشتری برای رسیدن به نقطه مطلوب داشته باشند . همگان به خوبی واقفند که کادر درمان با تمام توان خود مردانه پای کار آمده اند در این میان مسئولان باید با برنامه ریزی مدبرانه و نیز برنامه ریزی دقیق  و آگاهی بخشی صادقانه مردم را نیز در این مسیر همراه کنند .

و من الله توفیق

نرجس نیازمند